Sidor

En i veckan

Jag har lite som mål under min tid här ett åtminstone en gång i veckan testa någonting nytt som jag inte har en aning om hur det kommer att smaka. I premiären (om man bortser från den lilla utsvävningen som Linda beskrev i sin blogg) blir det den här lilla påsen som inhandlades i en snacksbutik i vår lokala galleria.


Inför testet är förhoppningarna väldigt blandade. Jag gillar oftast bläckfisk och jag gillar starka saker. Men det ser inte speciellt aptitligt ut.


Tyvärr visar det sig att farhågorna mot utseendet var befogat i det här fallet. Det smakade inte alls bra. Det kryddiga lyckades dölja smaken och få en att bortse från konsistensen ett tag. Men tyvärr gjorde konsistensen att man var tvungen att tugga på det tills det mest bara smakade gammal torr bläckfisk (CHOCKEN!). Eftersmaken var ingen höjdare heller.

Inga kommentarer: