Sidor

Ledklättra

Som L skrev så var vi och klättrade ute i förrgår. Det var fantastiskt roligt, speciellt att ledklättra ute för första gången (för den oinsatta så betyder det att ta med sig repet upp istället för att klättra på ett rep som redan är fäst i toppankaret på leden). Efteråt så kom jag till någon slags insikt om att jag förmodligen är lite för dum för mycket eget bästa. I alla fall vad gäller att vara rädd för farliga saker som att tappa greppet och rasa ner 6 meter och slå huvudet i en klippvägg och dö. Eller att gå på snöbroar över iskalla fjällbäckar. Det är en dumhet som är ganska bra vid de tillfällen som det går bra eftersom jag inte håller på och blir nervös, men när jag väl drattar igenom snön och fryser ihjäl i en fjällbäck så kanske den inte är så bra längre. Hoppas det inte kommer behöva hända.

Igår köpte L dessutom rep och annan gear som behövs för att vi ska kunna ge oss ut själva och klättra så fort det bara blir lite bättre väder. Planerar att betala hälften av grejerna, men just nu är inte min ekonomiska sitaution den bästa, har fortfarande inte fått höra något från a-kassan. Verkar som att min nästa inkomst kommer bli CSN i slutet på augusti, sen kanske a-kassan trillar in ungefär samtidigt som den. Hatar att vara fattig under sommaren, det är ju då man ska ha det lugnt och skönt och kunna spontanköpa öl och glass till höger och vänster.

Men det löser sig säkert i vanlig ordning.

2 kommentarer:

Tommy Vinprovare sa...

hmm... har inte du jobbat i ett år och byggt upp ett stort sparkapital inför dina kommande studieår..?

Roger sa...

Tyvärr fick jag ju inte så värst mycket pengar för mitt slit, hade mindre pengar under senaste året än tidigare eftersom jag inte kunnat extrajobba nånting.