Sidor

Flytta

I slutet på maj så måste jag flytta vare sig jag vill eller inte. Och det ska bli rätt skönt, även om lägenheten jag bor i nu är fin och så så känns det ändå lite konstigt att jag typ lite grann bor kvar efter att L har dragit hem. Jag har iaf haft en del trådar ute och nu verkar det som att det kommer bli ett ställe som jag var tittade till i måndags.

Förutsatt att det nu inte blir något märkligt strul kommer jag bo med en annan svensk snubbe, något äldre än mig men kommer från liknande bakgrund (KTH, elektro dock). Stället ligger på Portero Hill och dirket jag kom in dit så blev jag helt kär i utsikten. Tog ett foto som knappast gör det hela rättvist:



Efter bilden togs gick vi ut och käkade och tog en öl med vår gemensamma vän Ogo. Kvällen avrundades med öl och vattenpipa i lägenheten. Utsikten var precis lika nice på kvällen.

Dessutom kommer det innebära mindre hyra, och om jag behåller bilen så länge kommer jag dessutom ha gratis parkering.

Saker löser sig med andra ord, men det är lite trist att vara här utan L iaf...

Inga kommentarer: