Sidor

LinkedIn-ångest

Har tagit sovmorgon idag eftersom det trots allt är någonslags röd dag. Spenderar denna förträffliga sovmorgon med att följa upp en mycket stark rekomendation jag fick förra veckan om att man måste finnas på LinkedIn.com Har funderat på det tidigare men inte kännt att jag orkat eller att det skulle vara värt det, men efter den mycket starka rekomendationen i torsdags var det väl lika bra att fixa det.

Problemet är bara all den ångest jag får av att sitta och söka kontakter där. Det finns så mycket människor som jag vet vilka de är, de vet vem jag är och vi brukar utbyta kallprat när vi träffas. Ska man kalla sånna personer för connections? Var går gränsen? Och hur gör man med folk man känner lite grann men inte tycker om? Jag blir galen, snälla Bullen hjälp mig.

(Som vanligt är det inte personen i inlägget som skrivit bloggen)

PS. Det här blir första gången i år som jag skriver mer än 10 inlägg på en månad, grattis alla läsare...

7 kommentarer:

Sooz sa...

Mmm... jag vet vad du menar. Lyckligtvis har jag inte så många kontakter där men jag har problemet med folk som jobbar på en annan avdelning men på samma företag... jag känner inte dom och dom känner inte mig. Men ser det konstigt ut om jag inte är linkad till dom... och ska man linka sig till sin bror?

Sooz sa...

Jo, förresten, hur kollar man vad folk har sökt på för att komma till ens blogg?

Roger sa...

Man har Google Analytics på sin sida, sen kollar man på "Marknadsförare"-vyn och väljer "Total sökordsomvandling"...

Och det är kklart man ska länka till sin bror! =)

Sooz sa...

Gah! jag får det inte att fungera.. den säger att koden inte finns där fast jag se den i källkoden. Hjälp mig å dator guru

Roger sa...

umm... skumt... har för mig att det kan ta ett tag innan den dyker upp... Annars har du väl skrivit fel någonstans =P

Sooz sa...

Jag har satt koden precis före /body taggen på template sidan. Var satte du din?

Roger sa...

också precis före /body