Sidor

När hände det?

Nyss hemkommen från 11 dagar i de fantastiska svenska fjällen. Man kan tycka att man borde vara i total harmoni med sig själv och full av trevliga intryck. Men om man har spenderat 5 timmar i Gällivare en fredagseftermiddag så är man helt enkelt inte det. Jag har aldrig sett så mycket Crocs och diverse kopior i hela mitt liv. Vi var in på Intersport och flanerade lite (like you do), på skoavdelnigen kunde vi inte låta bli att lägga märke till den stora sektionen av väggen (lika stor som den för löparskor ungefär) som var täckta av Crocs i alla färger. Och som om det inte vore nog fanns det dessutom tre dubbla hyllrader av kopior. Jag ville gråta, men valde istället att gå därifån och köpa lösgodis för första gången på ca ett år.

Men det som har gjort mig mest ställd är ändå att "de coola" har Crocs på sig i Gällivare. Ni vet det häftiga killgänget som aldrig rör sig i grupper mindre än tre, som gjort det till en grej att spotta hela tiden och som var de första att börja snusa. Och tjejgängen som går enligt samma grupprincip, med samma parfym som tillsammans med de tuggummina ska dölja att de röker, och som konstant pratar lite för högt i mobiltelefoner. Exakt när hände det att någon i de här gängen kom med sina nya fina illgröna Crocs och resten av gänget sa bara "Soft" och gick och köpte likadanna? Det ögonblicket skulle jag på något sätt vilja utnämna till det märkligaste i världshistorien. Alla kategorier.

Och för er som har Facebook så har L lagt upp våra bilder från fjällen där får se om de kommer upp på något annat sätt senare.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Välkommen(na) hem!

Tommy Vinprovare sa...

du som är google-supporter borde väl lägga upp dom på Picasa också. På vad-det-nu-hette hittar jag dom inte.

Sooz sa...

Välkomna hem! Och du borde väl veta att gällivare är lite udda...