Sidor

Steg 2: Fånga flugor

Igår var jag med i en mindre flippertävling på söderbiljarden. Kännde mig fett peppad och "i form" på väg dit. Kommer dit, testar ett spel jag aldrig spelat förr och det går fett bra. Får lottningen och får en synnerligen bra grupp. Jag är till och med högst rankad av de fyra i gruppen. Sen slutar allt som är bra. Allt bara går åt helvete och rinner. Klarade som bästa att precis inte komma sist på något spel. Jag hatar att förlora när det beror på att jag själv suger. Jag är rätt van vid att få pisk i dessa flippertävlingar eftersom det är delar av världseliten som är med. Men när jag spelar mot folk som är lika bra eller sämre än mig och tokförlorar iaf då blir jag fan lack.

Idag har varit en betydligt bättre dag. Har varit ute med mor, syster och systerson. Och ett tag även L. Vi började i Hammarby Sjöstad med lite fika o.dyl. För att sedan jobba oss över söder och gamla stan med ett ölstopp på vägen för att slutligen landa på Bamboo City på drottninggatan där en buffé och två öl intogs. Fruktansvärd Sushi, men deras färska friterade bananer kompenserade för det. Sen fick vi en av bufférna gratis också eftersom de klåpade sig.

Passade på att lära sötungen att äta med pinnar också. Och inom kort kunde han minsann äta räkchips... Kanske inte en helt ortodox stil, men vem bryr sig det funkar ju.

1 kommentar:

Sooz sa...

Muhaha! Sötast bild :) Alla sätt är bra utom dom dåliga.. så fick du liteklysha på köpet också!