Sidor

Softish

Idag har varit en bra dag. Vädret är underbart, just nu 7 grader i skuggan och klarblå himmel här. Har varit ute och gått en massa både i Upplands Väsby, där jag var för att sätta in ett ljudkort i en dator på mammas jobb, och även lite övriga sträckor. Tänkte nämligen inte köpa något sl-kort den här måndaden utan nöjer mig med remsa och då är det bara att njuta av sånna här fina dagar och gå. En av de bästa sakerna med att gå nu är att det har börjat sopas undan grus, och det är något speciellt med de första dagarna när man kan gå på "ren" asfalt genom den mysiga lilla dimma av damm som ligger lite varstans där det sopats.

Allt gående gjorde mig dessutom inspirerad på mer så jag var precis ute och sprang. Tog en lite längre runda på strax under milen, tog lite drygt 54 minuter, men det kändes framförallt väldigt bra. Däremot känns det väldigt mycket i benen redan nu, kan bli en jobbig dag imorn.

Kvällen ska ägnas till inflyttningsfest, så förhoppningsvis blir fortsättningen av dagen lika bra...

2 kommentarer:

Lena sa...

Det blir väl härligt att komma upp till Luleå på måndag. Här föll det 15 cm tung blötsnö i natt... ;)

Sooz sa...

Det är jättespännande... man kan halka och slå sig nästan när som helst.

Förresten hinner jag nog inte få min bil till måndag så pappsen får nog hämta dig.