Sidor

Att väckas av Fredrik Virtanen

Den senaste veckan har nog varit den jobbigaste veckan hittills i mitt liv. Förutom att jag har fått flyttstäda, köra grejer och slänga möbler på all min lediga tid så har den övriga tiden
gått åt till att jobba med förberedelserna inför fredagens fest som var den största fest vi har haft. Och med största sannolikhet den största vi nånsin kommer ha. Till slut blev det riktigt lyckat, alla verkade ha riktigt kul (utom personalen på slutet och under städningen) och arrangörerna var jättenöjda. Blev iaf kvar och jobbade till ca 10 på lördagsmorgonen då jag efter 24 timmars arbete åkte hem. Ca fyra timmar senare vaknade jag av att min telefon ringde (klantigt att inte stänga av den). Svarade naturligtvis inte eftersom det var ett, för mig, okännt nummer. Lite senare ringer samma nummer igen och då visar det sig vara Fredrik Virtanen som hade glömt sin rock i garderoben på fredagen och nu gärna ville ha den då hans hemnycklar fanns där (bortamatch?). Läs hans blogginlägg om det här. Efter att ha mutat mig med en taxiresa så gick jag iaf med på att åka till skolan och lämna ut den. Vart kallad världens snällaste människa för det.

Andra kändisar som jag såg eller fick höra var på festen i fredags var Fredrik Lindström (fan vad han är stor), Börje Ahlstedt (fick be honom släcka sin cigarr som han fick för sig att man fick röka inomhus), Uno Svenningsson (enligt rykte), Shire (från MTV), Alex Schulmann (stavas det så? (stureplan.se snubbe om ni inte vet vem det är)). Sen var det säkert fler där som jag inte såg/kände igen. Det var grymt!

Givetvis sparade jag herr Virtanens nummer just in case...

Festen var förövrigt efterfesten till Nöjesguidens Stockholmspriset-prisutdelning, om ni undrar vad alla dessa människor gjorde i kårhuset.

Förörvigt var det hysteriskt skönt att sova inatt. Jag ska pröva göra sånnt oftare nu.

1 kommentar:

Tommy sa...

OK - liiiite imponerande gästlista. Kan tyvärr inte bestämma mig för om Virtanen- eller Ahlstedt-incidenten är störst.