Sidor

"Vaddå dör apan?!"

Tjoho! Vi har Kanal Nio, så nu blir det oscarsgala hela natten! Och då ska man givetvis tippa lite vilka som vinner. Här kommer både mitt och Lindas tips:

Först vill jag bara påpeka att jag inte har sett en enda av filmerna än, så jag gissar mest hejvilt med lite baserande på saker som jag läst och så...

Bästa film
R: "Babel" - Ptja varför inte? Den känns nog tung för att få priset
L:
"Little Miss Sunshine"

Bästa regi
R: Martin Scorsese, "The departed" - Jag tror på dig Martin!
L:
Alejandro Gonzales Inarritu, "Babel"

Bästa manliga skådespelare
R: Forest Whitaker, "The last king of Scotland" - Ja inte faen blir det Will Smith så jag gissar på den andra svarta snubben...
L:
Forest Whitaker, "The last king of Scotland"

Bästa kvinnliga skådespelare
R: Helen Mirren, "The queen" - Gissning: Hon är säkert så härligt stel som drottning så hon tar hem det.
L:
Helen Mirren, "The queen"

Bästa kvinnliga biroll
R: Abigail Breslin, "Little Miss Sunshine" - Wizkid!
L:
Abigail Breslin, "Little Miss Sunshine"

Bästa manliga biroll
R: Eddie Murphy, "Dreamgirls" - Om Eddie Murphy vinner en Oscar ska jag fan kunna säga att jag tippade på det.
L: Eddie Murphy, "Dreamgirls"

Bästa utländska film
R: "Infödd soldat", Algeriet - Vinner för att den är från Algeriet.
L:
"Pans labyrint", Mexiko

Bästa animerade film
R: "Happy feet"- Tror inte på Cars och vet inte vad den tredje är för film (nej jag orkar inte kolla imdb)
L:
"Happy feet"

Bästa manus efter förlaga
R: "The departed" - Vildgissning
L:
"The departed"

Bästa manus
R: "Little Miss Sunshine" - Återigen vildgissning... Allt från och med nu är faktiskt vilda gissningar typ så jag okrar inte skriva fler kommentarer.
L:
"Little Miss Sunshine"

Bästa musik
R: "Notes on a scandal"
L:
"Notes on a scandal"

Bästa sång
R: "Listen" - "Dreamgirls"
L:
"Patience" - "Dreamgirls"

Bästa dokumentär
R: "Jesus camp" - Såg en trailer för den här, den verkar ju helt sjuk!
L:
"Jesus camp"

Bästa kortdokumentär
R: "The blood of Yingzhou district"
L:
"The blood of Yingzhou district"

Bästa visuella effekter
R: "Poseidon"
L:
"Poseidon"

Bästa animerade kortfilm
R: "No time for nuts"
L:
"No time for nuts"

Bästa kortfilm
R: "Eramos pocos" ("One too many")
L:
"West Bank story"

Bästa kostym
R: "Marie Antoinette"
L:
"Marie Antoinette"

Bästa smink
R: "Pans labyrint"
L: "Pans labyrint"

Bästa filmteknik (kinematografi)
R: "Pans labyrint"
L:
"Den svarta dahlian"

Bästa ljudklippning
R: "Pirates of the Caribbean. Död mans kista"
L:
"Apocalypto"

Bästa ljudmixning
R: "Dreamgirls"
L:
"Dreamgirls"

Bästa formgivning ("Art direction")
R: "Pans labyrint"
L:
"Pirates of the Caribbean. Död mans kista"

Inga kommentarer: