Sidor

Per Wikmans

I tisdags morse läste jag lite snabbt i lokaltidningen Mitt i Södermalm. Det skulle jag aldrig ha gjort. Det var nämligen en sak jag läste om där som liksom låg och växte inom mig hela dagen, och när jag kom hem var jag nästan upprörd och tänkte blogga om det. Men då hade L givetvis slängt tidningen och jag hade glömt detaljerna i artikeln och den fanns inte heller på internet. Idag under en bombastisk middag hos Särne/Söderlund så kom jag på det hela igen och de hade fortfarande kvar den tidningen. Så nu till saken.

På halva framsidan och på hela sidan fem är det en artikel om Herr Wikmans. Stackars Per Wikmans har tydligen halkat på en isfläck på Götgatan för ett år sedan och brytit armen. Riktigt illa också på köpet. Han fick tydligen sova sittandes i en fåtölj. Jag kan förstå att man blir lite lätt bitter av något sånt.

Men det är givetvis inte därför varken jag skriver här eller som Mitt i skriver om honom. Utan grejen är att han nu stämmer staden för det hela.
För att förtydliga. Han stämmer staden för att han halkade på en gågata i stockholm under vintern. Han planerar även att snart även stämma staden för att han brännde sig när han låg på stranden förra Juli. För att citera "Jag blir arg för att de inte tar sitt ansvar. Jag är ju inte den enda som har drabbats, det är många som bryter armar och ben". Men kom igen Per, släpp sargen och kom in i matchen. När det är vinter är det halt ute. När det är halt ute måste man vara försiktig när man går. Annars kan man halka. Om man halkar är det bra om man var försiktig när man gick så man landa på ett vettigt sätt. Man behöver för fan inte vara från norrland för att räkna ut det, även om det tydligen hjälper.

Dessutom låter ditt namn som ett namnet på ettDansband. Sopa.

Tydligen så kommer/kom domen i målet idag (15 februari) så om någon har vägarna förbi stockholms tingsrätt och har lust att kolla upp hur det gick får ni gärna berätta det för mig. Det är ju tur att det inte finns viktigare saker för domstolarna att lägga sin tid på. Per Wikmans. Jag hatar dig.

I övrigt är allt peachy... Jag är ledig i helgen också, fantastiskt trevligt.

1 kommentar:

Sofia sa...

Per Wikmans förlorade. Stog i Metro idag. Tror iaf det var honom artikeln gällde...