Sidor

Lite tankar

Uttrycket "Man vill ju inte dö nyfiken" funkar inte som argument för att göra skuma/duma/häftiga saker. I alla fall inte för mig eftersom jag är väldigt nyfiken på vad som egentligen kommer hända när man dör, med andra ord är det kört, jag kommer vara nyfiken fram till strax efter jag dött oavsett vad jag hittar på i livet.

Uttrycket "Jag tycker verkligen om att jobba med människor" är nog det uttryck som i allra flest fall är en lögn. En stor del av alla människor är helt galna/dumma i huvet/sura/bittra/galet irriterande. Jag vill träffa den person som "tycker om att jobba med" dessa människor.
Om folk däremot skulle vara lite ärliga och säga något i stil med "Jag tycker om att få träffa nya intressanta personer i jobbet" så skulle allt vara så mycket bättre.

Hockey-VM är galet ointressant. Schlager-EM däremot det är helt sjukt galet ointressant så snälla prata inte med mig om det, jag kommer bara bli irriterad.

Lasse Lindh sjunger som om han har någonting uppkört på ett lite smått obekvämt ställe.

Trafikanter i Stockholm City är galna.

Spotify is the shit!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Men shit vad du är negativ!! Vad är nu det här?

Jag jobbar med människor som är precis som du säger - helt galna/dumma i huvet/sura/bittra/galet irriterande. MEN! På 10 idioter finns typ 1 helt underbar människa som absolut inte är ute efter att göra ditt liv till ett helvete. Snarare tvärt om. Det är det som gör läget hållbart.

Dock kan jag inte påstå att vare sig idioterna eller den trevliga människan framstår som särskilt intressanta. Iaf inte i mitt jobb.

Inte heller schlager är ointressant utan jättekul. Värsta festen och du är bjuden! Upp med hakan!

Roger sa...

jag skrev ju "något i stil med" eftersom jag mycket väl vet att folk kanske inte är intressanta men däremot kanske underbara. alltså gäller mitt påstående fortfarande...