Sidor

Tre i ett

Har egentligen tre saker att blogga om, men orkar inte göra tre inlägg för det, så vi kör helt enkelt.

Läste ut Snabba Cash av Jens Lapidus igår. För den som inte har läst den handlar den om tre olika huvudpersoner i stockholms undre värld. Det är mycket knark, stureplan, juggemaffia och lite annat. Efter att ha läst den kände jag att det nog är ganska soft att bara driva en studentpub, även om det är en av de större studenpubarna. Skulle inte gärna behöva deala med biffiga anabola-juggar som vill sälja "beskydd" till mig. Är ganska glad att vi slipper ha en massa kokaintomtar som lubbar omkring och gör sin grej också. Själva boken då? Tyckte den var en bra och intressant skildring av den undre världen i ungefär 300 sidor. Sen tog det intressanta slut och kvar var en handling som behlövde ytterligare 150 sidor på sig att knytas ihop på ett väldigt förutsägbart sätt. Men jag rekomenderar nog ändå folk att läsa den.

Var och klättrade idag och insåg att senast jag var där nog var den 8 maj. Galet länge sen, men det kändes bra iaf även om orken tog slut väldigt fort. Tog en 6b på första försöket (visserligen precis efter att ha tittat på när L visat hur man skulle göra och inte göra). Väldigt nöjd med det, har kännts lite som om jag legat stilla ganska länge i min utveckligskurva och jag var orolig att jag skulle ha tappat massa på det här uppehållet nyss, men det verkar snarare som att jag ligger kvar och nästan börjat bli ytterligare lite bättre.

Och det tredje jag tänkte blogga om var mest ett erkännande till Google att de är bäst. Just nu har jag sex stycken tabbar öppna i min browser. Alla har olika google-tjänster. Gmail, Analytics, Docs & Spreadsheats (2 stycken öppna nu), Reader och Blogger. Grymma tjänster som jag använder frekvent. I salute you Google! (Eller är det The Google? Jag glömmer så lätt)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Roger! Nu ligger minttu bloggen uppe så whenever du har tid:)// Paulina

Tommy Vinprovare sa...

Ny blogg för dig som genuint trädgårdsintresserad: http://vinprovare.blogspot.com/

Sooz sa...

Nu är det väl längesen du bloggade! Skärpning!