Sidor

Söndag igen...

En vecka går faen fort när det händer grejer. Börjar bli lite stressad över en av våra största fester vi kommer göra, det börjar bli dags att få allt spikat där. Det löser sig förmodligen.

Den här lägenheten som jag flyttat in i börjar faktiskt se ut som något man kan bo i nu också. Det gjorde den inte igår vid 16-tiden då jag hade dumpat alla grejer som skulle hit. Ungefär 2 av 27 kvadratmeter gick att gå på då. Sen lämnade jag L att ta hand om det hela för att lämna den hyrda bilen. När jag kom tillbaks fanns det ytterligare en och en halv kvadratmeter. En pizza, en sängmontering (med en massa svärande och fördömande av Ingvar Kamprad samt ett glas vin för att stilla min ilska) senare så började vi ana hur det kanske skulle kunna se ut. Nu ungefär ett dyng senare börjar det bli än mer uppenbart. En veckas pysslande här så kommer det bli grymt.

Under dagen var vi på Ikea, det var ALLA andra också. Jag får fan panik av sånt.

Veckans träning: Ett löppass och ett klätterpass... Pinsamt.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag är inte avundsjuk. Jag är inte avundsjuk. Det är inte bra att bo så tätt inpå varandra, det är mycket bättre med lite avstånd. Typ en kontinent eller två. Jag är inte avundsjuk, jag är inte... Fan! Well well. Du får vänta med inflyttningsfest tills jag kommit hem!

Tommy sa...

Bäst ni städar ordentligt. Jag och Lena kommer till Stockholm på torsdag och stannar en vecka. Huvudsakligen för att inspektera ditt nya boende förstås...