Sidor

Vad är det för fel på folk?

Två sorters människor som jag känner lite avsky för just nu, sittandes här på jobbet en fredagskväll.

1. Folk som tvättar med bilen en fredagskväll. Jag ser det en direkt förolämpning att de kommer in på sin fritid till en mack en fredagskväll när jag tvingas vara här (jaja jag får visserligen lön, men det skiter jag i just nu...)

2. Hetsiga människor i kollektivtrafiken. En tant på busshållsplatsen när jag var på väg hit var så jävla angelägen att komma först på bussen så hon ställde sig ute i blåsten fem minuter före bussen skulle komma och ställde upp sina påsar på ett strategiskt sätt och la upp sl-kortet i ett fint hålla-tre-påsar-men-enda-visa-tydligt-att-jag-minsann-är-laglig-sätt. Usch och blä...

Och nu kommer det kunder också, fyfan...

1 kommentar:

Lena sa...

Jag försöker verkligen skapa mig en bild av vad tanten gjorde som irriterade dig, men... nä.