Sidor

Mycket att göra...

... men gör jag något? Känns som att allting mest bara blir halvgjort och inte så bra. De två tentorna jag skrev i veckan känns inte alls säkra på något sätt. Den första ska det mycket till för att jag ska ha klarat. Den andra känns bättre, men det beror helt på hur han rättar. 21 detaljfrågor på allt om Operativsystem är inte direkt lätt att känna av om man klarat eller inte. Jag föredrar mattetentor där man enkelt kan konstatera att man vet hur man löser en uppgift och sedan får ut ett vettigt eller ovettigt svar. På tal om just mattetentor så lyckades jag ta en fyra på diskmatten som jag trodde. Känns rätt bra. Då har jag i alla fall lyckats med något i period fyra för första gången under min tid på KTH tror jag.

Nu sitter jag i alla fall och kodar massa MVK. lite kul, men mest ångest över att det hela ska vara klart på onsdag. Men det löser sig, tyvärr lär det ju bli på bekostnad av fritid och sömn precis som vanligt när man är dum nog att skjuta på allting. Varför lär jag mig aldrig.

In other news, fick en smärre glädjechock i tisdags när jag såg hur mycket pengar jag fick i lön. Eftersom det är maj så får man bara ett halv csn, och jag beväda över att eventuellt behöva låna pengar till mat när OK bestämmde sig för att ge mig typ 5,5k i lön. Fick nämligen min semesterersättning i en fin klumpsumma. Ibland är livet rätt ok.

Inga kommentarer: