Sidor

Period 4

Jävla skit period alltså. Blir alltid samma sak fint väder, massa tentor och massa inlämningsuppgifter och projekt. Och den här gången är det nog som värst, kanske har att göra med att jag försöker läsa ungefär 30 poäng. Igår bestämmde jag mig dock för att skjuta på en kurs till nästa gång jag kommer till period 4 (dvs om två år), kändes som en oändlig lättnad att släppa den och känna att jag då faktiskt kan ta resten av kurserna.

Dessutom kom jag till insikten att jag fan inte vill bli teoretisk datalog. Det är ju fett tråkigt med komplexitet och skit. Kommer nog bli Datorsystemteknik för mig i alla fall, enligt orginal planen. Mycket roligare med operativ system och datroteknik och sånnt.

Men nu är det dags för sista OS-övningen innan tentan. Jag räknar kallt med att han kommer dela ut facit på tentan som kommer och gå igenom det i detalj under två timmar.

Tjipp tjipp!

2 kommentarer:

Anna sa...

Pft. Du var ju inte ens på övningen. Du skulle inte veta ens om han berättat alla svar.

Sofia sa...

Skönt att det finns folk som berättar sanningen... =)