Sidor

Ointressant

Just ointressant är förmodligen en underdrift vad gäller det här inlägget, men jag känner ändå att jag måste skryta lite här så att alla ser det. Om ni inte bryr er om mitt ego kan ni hoppa över nästa stycke och gå direkt till stycket som behandlar mitt förakt över allt som har med schlager att göra.

Igår när vi hade jobbat så tog vi det som vanligt rätt lungt, käkade frukost, drack någon öl och satt och snackade skit. Sen blev det rätt mycket dricks för de som jobbade i baren (inte jag alltså) och det krävdes inte mycket övertalning för att få bjuda mig på lite flipper. Och där runt klockan 6 på morgonen, trött, sliten och jävlig så spelade jag bland det bästa flipper jag spelat. Tog Grand Champion på kårens väldigt elaka Attack From Mars på poängen 24.6B, Före det låg Grand Champion på 13.5B, så det var en hyfsad höjning. Ointressant som sagt var =)

Schlagerförakt då. Ja för att citera mig själv för några minuter sen till Sofia "Jag försöker upprätthålla nånslags konsekvent förakt för allt som har med schlager att göra, det är inte personligt...". Till och med Lordi. Jag kommer nog till och med kanske se på Hockey-VM bara för att slippa schlagern, och just Hockey-VM är nästan det ända som är ointressantare än det här bloggandet, men fortfarande intressantare än schlager. Så det så.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Det bästa av två världar: Först lite Hockey-VM, och sen en hel hög med schlager.

Jag tror din sorgliga inställning beror på att du är för ung för att ha druckit cola ur supercan.

Sooz sa...

Men hallååå... du missar det utomordentliga tillfället att vara riktigt riktigt elak mot de stackard schlagerartisterna. Tänk vad besvikna de ska bli när de inte blir hånade av dig utan bara ignorerade...

Lena sa...

Ointressant hockey-VM??? Det blev ju guld! Försök lyfta blicken över glaskanten nu.